_________________________________________

~ Ce Blog est un recensement de la biodiversité de mon jardin (et de ses proches environs) situé en Camargue ~
~ This blog is a census of the biodiversity of my garden (and its vicinity) in Southern France - Camargue ~
© PescalunePhoto

July 1, 2010

Some Scarlet dragons / Quelques Libellules écarlates

Libellule écarlate (Crocothemis erythraea) - l'une est bien plus orangée que l'autre - Je pense que l'orange est une femelle et l'autre un jeune mâle. Mais je ne suis pas vraiment sûre ....

Scarlet dragonfly (Crocothemis erythraea) - but one is much more orange than the other - I think the orange one is the female and the other is a young male. But not sure at all ....




5 comments:

  1. Lovely. Love those head on shots.
    Very rare here. Only 5 recorded in southern England since 1995. The book I have, says the males have the most vividly red abdomen of all European dragonflies.

    ReplyDelete
  2. Superbe série encore une fois... Comment ue t'as eu un invit tour du valat ;-) Tu sais que j'ai déjà participé à ces baguages, car je bossais à la tour du valat ;-)

    ReplyDelete
  3. Yes Keith have some picture of adult males - very red ones - we have plenty of them here !

    Merci Chris - pour le reste je t'envoie un mail ;)
    Mais je suis aux anges :))

    ReplyDelete
  4. Very nice shots, the beauty of this earth.

    ReplyDelete
  5. Danke für deinen Besuch Uwe :)

    ReplyDelete